Hjerteøya Gran Canaria

1. Mer om

Club Monte Anfi, Gran Canaria Bilde: Egen hjerteøy utenfor – Se Tripadvisor-medlemmers 182 objektive bilder og videoer av Club Monte Anfi Anfi del Mar er et ferieanlegg i Arguineguín på sydvestsiden av den spanske øya Gran Canaria, som er drevet av Anfi Gruppen Mine kunder kommer fra hele Europa til Gran Canaria for å gifte seg. De hadde en utendørsvielse (velsignelse) på Hjerteøya på Anfi del Mar Etter å ha vært på Gran Canaria i nesten 20 år begynner jeg å bli På bildet ser du også en øy, som kalles «Hjerteøya» fordi den er Fra hjerteøya går det båter med glassbunn til Puerto Rico og Puerto det Mogan. Anfi er delt opp i 4 forskjellige hotell, Anfi Beach Club

Med "hvite "bomber" på! Det må jo være en ekte swingball!! Den plukker jeg opp og tar med. Må bære den etter knuten da det ikke er knyttet noe bånd i den. Begynner gå hjem og merker at vinden har økt kraftig på.

Et levende hjem: Reisebrev fra Gran Canaria, Puerto Rico

Her er det bare å holde på hatten! Jeg burde nok heller ja hadde jo ikke hatt en gang! For da vi var kommet like ved Dorado Beach, så mistet jeg den. I den vinden som var da, fløy den fort og greit over rekkverket videre gjennom luften og var borte vekk fortere enn kake!

3 strender i gangavstand

Her går tante og onkel videre mot Green Beach, vi går opp "dalen" til Park Arguineguin. Det er meldt uvær her, opp i orkan i kastene, og vi merker godt at vinden har økt på. Sanden pisker i fjeset, så vi må gå med halvlukkede øyne, ja jeg lukker de helt i små omganger faktisk.

Sand i øynene er ikke kjekt! Nå vi begynner gå opp dalen, kommer vinden nedover og midt i mot oss. Nærmer oss parkeringsplassen nedenfor hotellet, der alle søppelkassene står plassert.

Vel, vi møter en ganske langt ned i bakken, de andre ligger strødd litt lenger opp! Som bildene viser er det også godt med sand i luften.

Kalimaen er kommet for fullt. Enda en søppelboks.. Rett før inngangen til leiligheta vår, flakser det plutselig en parasoll forbi oss. Godt å komme seg inn i kveld! Dag 3 her Fremdeles vind. Enda sterkere enn i går kveld. Folk blir jaget inn av de hotellansatte fordi alt mulig kommer flyvende gjennom lufta, det er rett og slett farlig å oppholde seg ute.

Vi får etter hvert høre at det er orkan i kastene. Og her kommer det kastevinder nedover dalen. Vi hører bulderet før vindkulene kommer. Som en skikkelig vinterstorm hjemme. Bare at det ikke er snø, men sand og varme. Det er også skikkelig sterk kalima.

Sand som kommer med luftstrømmer fra Sahara. Sånn så det ut ved ytterdøra da vi stod opp. Det er nok mer vinden enn kalimaen som har gjort dette. Selve kalimaen er veldig små sandpartikler.

Ikke synlig for øyet før det blir et tykt lag. I ettertid ser vi at det er verste kalimaen på 40 år. Minigolfen vi har avtalt med Bjørg og Tormod blir avlyst.

Det er ikke tilrådelig å være ute og puste i denne luften. Særlig ikke for de som har luftveisproblemer fra før. En liten filmsnutt.

Skikkelig bølger i bassenget. Palmene på området her får gjennomgå. Mye rusk og rask på terrassen vår, selv om den jo er ganske så innelukket Jaja, Mareno tar nok som vanlig oppgaven med å holde det rent og pent på utsiden. Men ikke før stormen har løyet. Overflata på bordet på terrassen! Kl 11 lå det FIRE solsenger i barnebassenget!!! Hotellets folk har nok å gjøre. Etter hvert blir hele uteområdet stengt av, sperrebånd og oppslag over alt.

Hvis vi skal gå ut må vi gå ned trappene eller heisen inni bygget, ned til parkeringsanlegget, og ut derfra. Man får ikke bevege seg ute mellom bygningene. Men kalimaen er så sterk at myndighetene fraråder å gå ut annet enn nødvendig, særlig hvis man er plaget med luftveiene.

Litt utpå dagen går Mareno seg en tur, jeg tar med boka ut på terrassen. Vinden har vel løyet litt, etter hvert. Kalimaen er fremdeles sterk. Sikten er omtrent som skikkelig tykk tåke. Bare at det er varmt, ikke kaldt. Og så er sanden et irritasjonsmoment. Både i øynene og i luftveiene. Og faktisk også på huden når vinden er sterk.

De største partiklene mulig det er sand herfra og ikke kalimaen da, pisker på huden. Her ligger tre søppelbokser noe større enn de vi har hjemme strødd. Ikke veldig usannsynlig at noen av bilene har har fått skader Foto: Mareno Foto: Mareno Hva dette er vet jeg ikke, men iallfall noe som er kommet gjennom lufta.

Foto: Mareno Ikke så lett å se hva dette er, men det er faktisk ganske farlig! Mareno står oppe på en høyde og bivåner det som skjer. En byggeplass området til venstre i svingen som har vært skjermet med en vegg. Tunge jern- stenger med kraftig, grovt armeringsnett også jern mellom, kledd med plastduk. Deler av dette ligger midt i og over veien..

Foto: Mareno Noen prøver å fjerne "sakene". De hadde ikke hatt mye å stille opp med hvis det nå kom et av disse plutselige vindkastene igjen. Det ligger mye vindfang i dette.

Uværet er ikke over. Men tror det gikk bra.. Foto: Mareno Ventilasjonsviftene på taket på bygningene på hotellanlegget vårt, lå strødd. Var slike på alle takene, og det var visst ikke ett eneste tak uten en eller flere som var blåst over. Mareno varslet hotell-ledelsen, det var jo ikke lett å se dette, uten å gå opp i høyden over hotellområdet. Det er en enkel måte å datere husene på: fram til slutten av 1600-tallet var vinduene ofte plasserte ulikt og med ulike størrelser.

Senere ble husfasadene symmetriske med ei dør på midten og med like store vinduer. Gran Canaria satser mer og mer på vindkraft, og vindmøllene ses flere steder ved kysten. Langs sørkysten bukter vikene seg, og noen av strendene har lokal sand eller stein, mens andre har fått sand fra Afrika eller Karibia. Disse feriestedene er konstruerte de siste 60 årene på det som en gang var en øde kyststripe.

Playa del Inglés Byen er et livlig feriested med massevis av klubber og puber og strekker hånda ut til Maspalomas med sine hoteller, barer, diskoteker, restauranter og strandaktiviter, og naturligvis bading og dykking.

Gracias Gran Canaria

Playa del Inglés er det livligste og mest populære feriestedet på øya, men etter min mening litt slitt og sjarmløst med unntak av havneområdet. Stranda er lang og full av sand, hvor solsenger og parasoller kan leies.

Og her driver mange med vannsport, alt fra vannskutekjøring, surfing og kiting. Vi gikk motsatt vei. Og nakne kropper dukket opp jo nærmere vi kom Playa del Inglés, stort sett eldre menn og noen kvinner i fri utfoldelse.

Den østlige enden av dynene er offisielt nudistområde. Skulle tro vi er midt i ørkenen, men vi er kun et steinkast fra selveste Atlanterhavet. De har vært et beskyttet naturreservat siden 1982 sammen med brakkvannslagunen og de store lundene med palmetrær. Tidligere trodde man at de ble dannet av sand som ble blåst fra Sahara. Selv om sand fra Afrika kan nå Gran Canaria under bestemte klimatiske forhold, var det ikke slik sanddynene ble dannet.

Sandkornene i dynene er ikke dannet av kvarts, men av finmalte skjell etter sjødyr. Sanden fra havbunnen blåses til dynene med de sterke nordøstlige passatvindene. Sanddynene endrer fasong hele tida og noen av toppene er over 10 meter høye.

SKANDINAVER PÅ GRAN CANARIA : ER UTLEID ALLEREDE:

Man antar at området utvides med én meter i året. Vest for dynene ligger brakkvannslagunene La Charca. Den er omkranset av siv og tamarisktrær, og det beste stedet for fugletitting på øya: sothøne, sivhøne og liten ringlo hekker her, ofte også hegrer og trompetfinker.

Du har med telefonen overalt, og selv om du ikke jobber så vil du gjerne ha kontroll over mailer og møter som tikker inn. Du vil sjekke alle sosiale medier du er tilknyttet, både jobb, privat eller verv du er tilknyttet.

Du vil ha muligheten til å slenge ut bilder på Instagram eller andre steder, med jevne mellomrom. Ja, sånn er det i 2016 — og Ving ser ut til å ha skjønt det.

De har tilrettelagt for at du kan ha fri flyt av digital kommunikasjon. Rossini — en italiensk restaurant som kan anbefales. De fleste liker å se sine egne innlegg, akkurat som de liker å se bilder av seg selv. På disse dagene er gatene fulle av mennesker og god stemning. På markedet kan du gjøre mange kupp — her finnes alt mulig rart fra t-skjorter og truser til afrikanske tre-figurer og smykker.

Club Puerto Anfi :: ANFI DEL MAR

Det kan også anbefales å ankomme Puerto de Mogan sjøveien. De fleste båtene har solrike sitteplasser på taket, så husk solkrem! Selv om også byen Mogan har mye sjarme, har den ikke havet som nærmeste nabo. Date night; Kino under åpen himmel Moonlight Cinema er perfekt for en romantisk aften sammen med kjæresten, eller kosekveld med hele familien. Filmene som vises er hele tiden tidsaktuelle og ferske. Det skal heller ikke stå på servicetilbudet, da man kan bestille både mat og drikke i løpet av filmens spilletid, uten å måtte forlate sofaen sin selvfølgelig.

I følge hjemmesiden til Moonlight Cinema er dette Europas eneste permanente utekino! Hjemmesiden har også hele tiden oppdatert program — hvilke filmer som vises når. De regnet med at sjøfolk ikke gadd å gå så langt i varmen, noe de sikkert hadde rett i. Kommunen er stor, Gran Canarias nest største 172 km2, og det er ikke bare kyststripe.

I det øvre området ligger naturparken Ojeda, Inagua og Pajonales, hvor det er en stor furuskog. Men så fikk vi ikke bagasjen.

Bagasjebåndet stoppet og ble stående. Da vi endelig hadde fått bagasjen og kommet oss i bussen var klokken 21. Noen av de som satt i bussen kom med utålmodige utsagn da vi gikk inn. Vi fikk en lang tur til hotellet. Vi våknet til sol og fint vær. Jeg handlet det nødvendigste til frokost i supermarkedet på hotellet. Vi satt ute på terrassen. Termometeret viser 28 gr i skyggen og det blåser en liten bris. Vi kan ikke se sjøen som ligger ca 4 km borte. Vi gikk til våre venner som bor på Cordial Green Golf og brukte ca 30 minutter.

De viste oss omkring på anlegget og i leiligheten. Det var et flott uteområde med et langt oppvarmet basseng. Det var ikke langt til bassenget og det var solsenger på soleområder. Vi gikk ut og spiste på en restaurant som lå ved kanalen. Green Golf Sjømannskirken Tirsdag tok vi bussen til Arguineguin. Vi gikk på norskeklubben.

HJERTEØYA GRAN CANARIA Relaterte emner

Topp nedlastinger Math Software. GeoGebra Spesifikasjoner Versjon: 5. GeoGebra Last ned og installer Windows Dato løslatt: 1. Nedlastinger forrige uke: Tilleggskrav Ingen. For å installere legg filen i mappen Programmer. GeoGebra — Nytt digitalt verktøy i geometri Gjør dette ved last ned geogebra dra filen i Finder.

HJERTEØYA GRAN CANARIA Kommentarer:
Forfatter om Hjerteøya gran canaria
Teigen fra Vossevangen
Vennligst sjekk min andre nyheter. jeg er tent på Hüte sammeln. Jeg har lyst dele interessante nyheter dømmende.